Projektet utomhus, våren 2010.

Våren är här och vi är igång och arbetar utomhus på tomten..Vi sätter storgatsten runt huset och en stig ut till den härliga badtunnan! Kring den här stigen kommer ni snart att få uppleva blomster..Ni kan väl tänka er hur vildblommorna och körsbärsträdet samt magnolian kommer att slå ut.. :)



Vi förbereder stenläggningen..det är mycket som ska göras innan stenen kan sättas på plats.


Det är toppen att ha en hjälpande hand för det är rätt så tungt att lasta grus.








Nu har kantsten satts på plats..


Även jag fick pröva den hjälpande handen...:) Man kan se hur fundersam jag ser ut...haha det var inte lätt att gräva.


En framtida uteplats där vi kan spendera många härliga soltimmar..Det är nämligen sol från morgonen till kvälla här..:)



Vi testar att sätta kullersten och det blir rätt så snyggt!



möblerna på plats..;) Fikapauser måste man ju ha..



Tulpanerna är påväg..



GLAD PÅSK!



Vi är på påskjakt hemma hos Therese och barnen. Vi fick träffa en påskkärring som skulle iväg till Blåkulla!



Leona hittade sitt ägg direkt..mumsigt..vad kan finnas här i måntro?

 Fotograferna på plats!



Dexter och Jonas leker lite..





Kommentarer
Postat av: Ola

överraskande bra blev det med storgatsten och kullersten faktiskt. nästan som att jag kom på det själv :P ni får väl be om en hand om det behövs nångång.

2010-04-13 @ 19:54:09
URL: http://nytorpsgard.blogg.se/
Postat av: Ola igen

Personligen hade jag murat upp med ölandsflis runt brunnen så det ser ut som att det är en stenbrunn =)

2010-04-13 @ 19:57:59
Postat av: Anonym

Ja det är bara att dyka upp så har vi handskar tillhands..;) Vi har tänkt att använda ölandsflis runt brunnen men lagret är slut för tillfället.

2010-04-15 @ 20:01:34
Postat av: Therese

Så fiiiint det blir! :D

2010-04-16 @ 18:18:41
Postat av: ola

jag som gav jonas iden till det tar åt mig äran ;)

2010-04-24 @ 15:20:26
Postat av: mamma

VAD FINT DET BLIR. SKA BLI KUL ATT SE PÅ FREDAG

2010-05-02 @ 14:31:42
Postat av: browneyedgirl

Hej Elin =)

Vilket underbart hus och vilken trädgård ni får till där, jätte fint. Vilken smak ni har....vad skoj att du har en blogg, hit kommer jag igen. Kram Ramona

2010-05-07 @ 09:12:08
URL: http://www.metrobloggen,.se/browneyedgirl

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0