Äntligen läggs matjorden ut på vår tomt!

Dags att lägga ut matjorden. Vi börjar med vårt land. Här ska det odlas lök, morötter, potatis, jordgubbar,rabarber. Mycket gott blir det..:)





Göran är med och hjälper till, det blir riktigt snyggt!



Weine kämpar med gräsfröna..







Vi krattar till och jämnar ut jorden. Bakom Jonas och Weine kan man se vår söta lilla avenbokhäck som kommer att bli stor i framtiden.







Vi börjar se slutet av arbetet med stenmuren.



I hörnet av tomten vill jag ha en stor sten! Men den är för tung för att bäras så...



Göran får hjälpa till..:)



Här kommer stenen som en blixt från himlen..



PANG! Där hamna den!





Lyckliga jag fick uppdraget att grovkratta jorden..Bakom mig ser ni stenen som kommit som en blixt från himlen..:)



Nu börjar vi närma oss slutet! Till midsommar önskar vi att gräset har kommit upp..Det känns kanon!


Kommentarer
Postat av: browneyedgirl

Gillar du med att pyssla med blommor och vara i trädgården...=) Vilken tomt ni har nu, jisses vad jag skulle vilja ha en sån stor tomt...

Men jag nöjer mig så länge med den lilla vi har här i radhuset skrattar

2010-05-07 @ 09:40:07
URL: http://www.metrobloggen,.se/browneyedgirl
Postat av: lokis

det blir bara bättre bättre. ser fram imot att se det live i sommar. bra jobbat

2010-05-07 @ 10:05:29
Postat av: Sofia

Hej!

Vad kul att ni börjar få ordning! Ska bli kul att komma och hälsa på i sommar! V 27 har vi stuga på Öland så då tittar vi förbi nån dag!

Kram

2010-05-07 @ 17:35:18
Postat av: Therese

Vad ni har jobbat! Så fint det blir! Orkade inte Jonas att bära den lilla stenen ;)

Kram♥

2010-05-08 @ 06:51:01
Postat av: Elin

Sofia, Ni är välkomna v27! vi kan ju höras av för jag jobbar den veckan men slutar säkert tidigare nån dag..:) Ramona om jag ska erkänna är det nog sambon som är mer intresserad av trädgårdslandet..;)Det är gott när det är färdigt och man kan ta potatis ur landet..:) Therese, jonas glömde ta sin dunderhounung denna dag..

2010-05-13 @ 08:12:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0